neděle 25. ledna 2015

Větrník podle Ládi Hrušky

Láďovo vaření sleduji od jeho začátků. Občas mě i nějaký recept zaujal, ale ještě jsem (alespoň pokud si vzpomínám) žádný nevyzkoušela. 

Když běžela v TV reportáž o přípravě větrníku v domácích podmínkách dostala jsem na něj chuť, ale ta pracnost mé nadšení ochladila :-D Ale teď je u nás na návštěvě můj taťka, a jelikož všichni máme rádi větrníky, tak mě kluci ukecali :-)


Našla jsem si recept a po zjištění, že to opravdu nebude recept, co bych dala z hlavy, vzala jsem si notebook s sebou do kuchyně a začala si dávat dohromady potřebné suroviny.

Pobavilo mě, že třeba karamelový puding mám doma už dobře 5 let, protože osobně mám nejraději vanilkový a tak dělám jen ten. A ztužovač šlehačky jsem nepoužila už ani nepamatuji, tak se teď hodil :-D


Vzhledem k tomu že recept od Ládi pracuje se dvěma kostkami másla a vzhledem k faktu, že větrníky dělám pro tři max. čtyři lidi, zvolila jsem poloviční porci!
A taky co kdyby se to nepovedlo, že? :-D

Recept začíná zajímavě. Ve vodě se rozpouští máslo. Po vsypání mouky je z toho hmota podobná té co znám na ovocné knedlíky. Do vzniklé hmoty se po vychladnutí zašlehají vajíčka.


Než vychladla hmota udělala jsem náplň číslo 1 :-)
Klasický puding s karamelovou příchutí se po vychladnutí rozmixuje s rozměklým máslem utřeným s moučkovým cukrem.


Těsto se po rozprostření na plech je v cca centimetrové vrstvě.


I když jsem si myslela jak jsem nevytvořila rovnou plochu, při pečení se mi vytvořilo pohoří :-)


Náplň číslo 2 je pouze vyšlehaná šlehačka se ztužovačem. Já jsem poprvé tak vehementně šlehala až jsem z ní udělala máslo. Naštěstí jsem měla ještě druhou šlehačku :-D

Po tom co máme těsto upečené a náplně připravené se v mém případě rozpůlí těsto na plechu a na polovinu se nanese vrstva pudinkové náplně a na ní vrstva šlehačky.

  
Nepotřenou polovinou těsta se to přikryje.

Kdo má rád klasický větrník, bude muset ušpinit ještě další nádobí a udělat karamelovou polevu :-)
Já jsem dělala karamel poprvé, takže jsem nasypala cukr do hrnce a čekala, co se bude dít. Tušila jsem že by se mohlo snadno připálit, takže jsem míchala o 106. Když má karamel tu správnou barvu, vlije se do něj smetana. Pozor na to, reakce je opravdu bouřlivá! Skoro se divím, že jsem to stihla i vyfotit! 


Ještě horký se nalije na na vrchní těsto. Já se bála, aby mi po těch pahorcích nestekl do údolí že jsem si vzala mašlovačku a tou to potírala ;-)

No dvě hodinky utekly jako voda a je hotovo :-)


Nechat odležet a může se konzumovat.


Dietnější verze by šla bez karamelu nebo pro ty co se jim s karamelem nechce dělat, prý je to dobré i jen pocukrované nebo polité čokoládou ;-) To zkusím příště ;-)





1 komentář:

Děkuji všem za návštěvu, moc mě těší jestli se vám tu líbilo. Vážím si každého vašeho komentáře :-)