neděle 12. listopadu 2017

Šatní skříňka pro miminko

Jak už jsem psala v příspěvku o rozpracovaných projektech, letos šla renovace nastřádaných věcí trochu stranou. Ale tenhle projekt musím v dohledné době dokončit, protože tato vařenka bude sloužit jako šatní skříň na věci pro malýho.

Vařenku jsem si vyhlédla na Aukru a jelikož nebyl jiný zájemce, dohodla jsem se s pánem co ji prodával, že mi jí můj muž vyzvedne při pracovní cestě v Českém Krumlově. Vařenka byla uskladněna v garáži a dle stavu bych si troufla říct, že v garáži sloužila k uskladnění různých dílenských věcí.


Už dle textu inzerátu jsem věděla, že skříňka nebude v moc dobrém stavu, ale už jsem renovovala i horší kousky a takhle skříňka mě zaujala svoji originalitou.


První co jsme museli udělat bylo zaříznutí spodní části aby skříňka stála rovně.
To udělal můj muž maflíkem.


Před opalováním barvy je nutné odstrojit ze skříňky co by překáželo.



Po odstrojení jsem se dala jako vždy do opalování několika vrstev barvy horkovzdušnou pistolí.


Mám svoje zaběhnuté postupy i když každý kdo renovuje má ty svoje :-) Já nikdy rovnou nebrousím, ale nejprve opaluji barvu, pak většinou louhuju a pak až přijde na řadu broušení. 

Na louhování došlo až dnes. Bohužel dřív nebyl čas a nebo nebylo počasí a jelikož čas se blíží a já už opravdu nutně potřebuju skládat oblečeníčko do skříňky, vyčkala jsem dnešního dopoledního sluníčka a dala se do práce.


Na fotce (vpravo) je vidět jak vypadá povrch před louhováním.

 

A tady už je pěkně vidět jakou práci udělal louh s povrchem skříňky.

Po opláchnutí vodou je skříňka bez vynaložení většího úsilí téměř bez barvy. Drobnosti se pak snadno zbrousí s celkovým přebroušením do hladka.

Uvnitř skříňky je jedna řada čtyřech mini šuplíků a jedna police. I vnitřek skříňky prošel důkladnou očistou pomocí wapky.


Teď už je v procesu osychání. Až dostatečně oschne, dám se do broušení a dolaďování detailů aby byla skříňka v mých očích dokonalá. A pak už se bude plnit :-)

8 komentářů:

  1. Obdivuji tvou trpělivost při renovaci i množství práce, které tomu věnuješ. Já na to nemám tu správnou trpělivost :-(. Tak ať je brzo úplně hotovo podle tvých představ
    Stáňa (http://werka13.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, myslím si že to není trpělivost, protože tu já tvrdím že nemám :-) Proto nehraju na žádný hudební nástroj, protože učit se třeba 6 let abych něco zahrála je pro mě neskutečné. Já trpím i když na podzim něco sázím a čekám do jara jestli se to ujalo. Ale tady je vidět hned ten pokrok. Dělám to co mě baví, takže to je radost :-) Děkuji, taky doufám že to tento měsíc dodělám!

      Vymazat
  2. Andrejka nedavno som robila nieco podobne, ja v prvom rade pouzijem odstranovac starým naterov. Luhovanie som este neskusala, ale vidim perfektny vysledok, najblizsie sa toho nebudem bat pustit. Ten vnutrajsok je tak pekný, ze skoda zavriet skrinu. Tesim sa na vysledok. Prijemny den prajem. Zita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si říkala, že by skříňka měla být spíš otevřená :-D Ještě s ní bude práce, ale výsledek bude určitě stát za to ;-) Musím zase kouknout k tobě na blog.

      Vymazat
  3. Andrejko, nádhera !!!! Už teď to vypadá super !!!! Těším se na výsledek !!!! Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :-* Vždycky když mě přepadá beznaděj, že to či ono nikdy nedodělám, jste mým hnacím motorem :-)

      Vymazat
  4. Tak tohle Andrejko opravdu obdivuji, klobouk dolu...jsi šikula. Taky už se těším na výsledek...pěkný den S:-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu, moc mě těší jestli se vám tu líbilo. Vážím si každého vašeho komentáře :-)