čtvrtek 28. července 2016

Jogurtové lívance s ovesnými vločkami

Než jsem stačila zpracovat článek na blog, už mi u fotky na instagramu reagovala kamarádka Bětka že by ráda recept. Tak Bětuško, tady ho máš ;-)

Věděla jsem že existují recepty na nekynuté lívance zdravějších verzí, protože se často objevují na webech se zdravým životním stylem. Chtěla jsem taky zkusit lívance z ovesných vloček a tak jsem si našla recept s jogurtem.


Na cca 12ks lívanečků je potřeba:
250g jogurtu
250ml (=hrnek) mouky (já dala celozrnnou špaldovou)
250ml (=hrnek) vloček
jedno celé vejce
lžička jedné sody
a máslo na smažení

Vše jsem smíchala v míse a nechala chvíli aby se vločky nasákly. Těsto se mi zdálo poněkud hutnější, tak jsem ho zředila trochou vody.


Na smažení jsem použila máslo, tak jak to dělávala babička. Kuchyní se při smažení linula božská vůně, takže pokud budete smažit lívance k snídani, vytáhne to jista i ty poslední spáče z postele ;-)


Lívanečky jsem namazala letošním domácím džemem z meruněk z Moravy a ještě k nim poslední zbylé meruňky přikusovala.


Smažila jsem na lívanečníku ke kterému mám významný vztah, protože ho mám po babičce. Když se řekne lívance, vzpomenu si na výborné lívance které na nich babička smažila k obědu a hrnec, který občas překypoval těstem :-) Chuť babiččiných lívanců se mi dodnes vybavuje!

10 komentářů:

  1. Juuu ty jsi ppklad. O vikendu to vyzkousim. Peta nebude doma tak budu pokusny kralik. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježiš, ne že tě najde otrávenou a bude to na mě! :-D ;-)

      Vymazat
  2. Vyzerá to veľmi "zdravo". No tak to určite vyskúšam.

    OdpovědětVymazat
  3. Jů,děkuju za recept.-)zkusím.Hezký den Věra

    OdpovědětVymazat
  4. Andrejko, děkuji za recept, dělám tvarohové a ráda vyzkouším i tyhle. Kynuté mi asi opravdu dělala naposledy babička...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Andrejko, děláš chutě :-) Dneska jsem nějaká hladová... Hezký víkend! Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hladovět? Proč to děláš? :-) Když je tolik dobrot :-D ;-)

      Vymazat
  6. Jogurtové (nebo kefírové) lívanečky jsou u nás taky "top". Jen mám malinko jiný recept - je v něm méně mouky/vloček. Odměřuji na kelímky a dávám stejně jogurtu a hrubé mouky (někdy míchám s vločkami - taky mám v oblibě ty lidlovské) a ještě někdy dořeďuji mlékem...
    Stáňa (http://werka13.blog.cz/)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu, moc mě těší jestli se vám tu líbilo. Vážím si každého vašeho komentáře :-)