neděle 19. listopadu 2017

Pečená jablka

Letos jsem se rozhodla zkusit se zúčastnit adventní výzvy, kterou pořádá Florentýna a navodit si tak vánoční atmosféru :-)

Úkolem dnešního dne je "Plánování", s tím že si k tomu máme provonět byt jablíčkem pečeným v troubě.


Žádný problém! V dílně máme několik přepravek jablíček :-)

Dnešní úkol budu plnit zde na blogu, protože se s vámi chci podělit o mnou upravený recept na pečená jablíčka, který jsem kdysi našla na zahraničních stránkách.

Základem je najít si větší jablíčka, což letos trochu problém je...



Jablíčkům seříznu vršek a vydlabu je čajovou lžičkou. Vydlabanou dužinu rozkrájím na drobné kostičky, které pokapu citronem, posypu kvalitním skořicovým cukrem (možno použít i jiné vánoční koření) a promíchám s nadrcenými vlašskými ořechy, brusinkami a ovesnými vločkami. Kdo chce, může přidat i kapku rumu :-)



Tuto směs zamíchám a nechám chvíli odležet a naplním s ní jablíčka. Na vrch položím tenoučký plátek másla a zaklopím vrškem jablíčka.


Naplněná jablíčka poskládám na hlubší pekáček, který naplním horkou vodou aby se jablka nepekla na sucho.

Peču v rozehřáté troubě cca 20min. na 200st.

foto upečeného jablíčka i s vánočním plánem (se seznamem cukroví) jsem udělala, jablíčko snědla dokud bylo teplé a po stažení finálních fotek do PC jsem zjistila, že soubor je poškozený a nejde otevřít :-( Pokud se mi ho podaří přemluvit, tak ho doplním a nebo příště. Omlouvám se :-(

Dělám jich jen tolik co sníme hned, protože nejlepší je sníst je teplé :-)

4 komentáře:

  1. Nevypadá to špatně, složením je to trochu podobné crumle, které mi chutná.
    Stáňa (http://werka13.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to dobrůtka a řekla bych že i zdravá. Cukr by šel určitě zaměnit s medem.

      Vymazat
  2. Plněná jablíčka jsou ta pravá dobrota při předvánočním těšení...
    A ještě tip-nahoru šlehačka,rozpuštěná čokoláda a zbytek ořechů a Nebe v hubě :)).
    Tak ať chutná i příště.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to zní jako kalorická bomba :-D Ale určitě nepochybuju že je to laskomina ;-) Já chci ještě někdy zkusit polít to trochou vanilkového krému...

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu, moc mě těší jestli se vám tu líbilo. Vážím si každého vašeho komentáře :-)