pondělí 15. ledna 2018

Povidlový kriengel

Recept na klasický skořicový kriengel jsem vám dávala na blog loni v říjnu, kdy jsem předesílala, že bych ráda zkusila kriengel s povidly. Do teď jsem ho dělala už asi třikrát a je to příjemná obdoba buchet s povidly, kde na mě je většinou povidel velké množství.


Těsto připravím dle receptu zde. Jen místo potření máslem a posypání skořicovým cukrem pomažu vyválené těsto domácími švestkovými povidly.
Používám na to lžíci, kterou mi to jde nejlépe. Zadní stranou lžíce povidla nabírám a pomazávám tenkou vrstvou povidel.

Po té zavinu plát do roličky, tu podélně rozříznu a smotám do věnce stejně jako v úvodním receptu.


Jelikož povidla dělám z domácích padaných švestiček, které jsou dostatečně sladké, nedoslazuji je a když chci aby byl kriengel trochu sladší, protože v těstě cukr není žádný, posypu ho po upletení (před pečením) trochou skořicového cukru.

Tento druh sladkého mám ráda, protože nejen že dobře chutná, ale i moc hezky vypadá :-)


4 komentáře:

  1. Povidla mám ráda, takže tenhle kriengel by mi možná chutnal víc než klasika...Budu to muset někdy vyzkoušet
    Stáňa (http://werka13.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ráda švestková povidla v tenčí vrstvě a jablečná povidla do buchet, takže takhle v kriengelu jsou mňam ;-)

      Vymazat
  2. Hned bych si zakousla :o). Pekla jsem ho vlastně jenom jednou se skořicí a byl moc dobrý, takže tento povidlový by nám také chutnal.
    Krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu, moc mě těší jestli se vám tu líbilo. Vážím si každého vašeho komentáře :-)