pondělí 16. října 2017

Jablečný mošt

Máte na svojí zahrádce jabloně? Nebo si chodíte pro jablíčka do sadu k nějakému velkopěstiteli? Urodili se u vás letos?


Na zahradě rodičů mého muže je jabloní hodně, ale úroda je různá jak který rok. Vždycky když na jaře stříháme stromky, říkám si jestli nám ta úroda za to stojí :-D Ale zase zakousnout se do šťavnatého jablíčka utrženého ze stromu je fajn :-)

A když se neurodí, máme nedaleko sad, kde pěstují jablka a prodávají je za 15Kč kilo, takže paráda!

Jablíčka pro mě k podzimu symbolicky patří, takže když nastane čas sklizně jablek, je to pro mě začátek podzimu. Čas, kdy se doma choulím do teplých přikrývek a začínáme topit v krbu.

Jablečný štrůdl a mošt jsou další co pro mě k podzimu neodmyslitelně patří.


Jablíčka moštujeme sami doma. Ty časy, kdy jsme jich měli několikanásobně víc a nechávali je zpracovat v moštárně už jsou pryč. Teď si děláme čerstvou šťávičku podle toho jak máme chuť.

Loni jsem dostala od kamarádky Petry Ř. zadání na výrobu etikety na půllitrové lahvičky moštu, které chtěla darovat svým kolegyním v práci.

Miluju takovéhle výzvy a tak jsem se nadšeně vrhla do vymýšlení :-)


První návrh etikety byl bez výhrad odsouhlasen a tak jsem je natiskla na samolepicí papír pro snazší aplikaci. Mám ale vyzkoušeno že stejně dobře poslouží i lepidlo na papír v tubě, které se nanese na papír a pak se to přitiskne na sklo. Lepila jsem takhle několikrát etiketu a po zaschnutí opravdu drží!

Lahvičky, které měla byly s gumovým špuntem, takže jsem sehnala průměrově vhodný korkový špunt.

Takhle vypadala výsledná verze.


Z doslechu mám informace, že se dárečky v podobě domácího moštu moc líbily :-)

Tady blogu najdete i další typy na zpracování jablíček, jako třeba výborné jablkové mufiny, kynutý štrůdl a nebo tip na pečená jablíčka.

Přeji vám krásný barevný podzim :-)

6 komentářů:

  1. Krásné etikety a skvělý nápad na dárek. My máje jablíčka vlastní a snažím se je zpracovávat různě, přes sušení, kompoty až po pečení a vaření :-D vlídný podzim

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já kromě moštu dělám ještě povidla. Babiččiny buchty s jablečnými povidly jsem měla nejraději. A taky jablíčka suším na křížaly. Ale ty většinou hned zmizí :-D Ale taky jsou jako dárek někomu fajn :-)

      Vymazat
  2. Andrea, ako by som si rada teraz naliala z chladničky taky mušt?. U nás sa často robí s jablkami štrúdľa a žemľovka. Takto večer si robiť chute?. Pekný deň prajem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to znám :-D Nejhorší jsou pořady o vaření večer! Dala bych nařízení, že je mohou dávat jen v sobotu dopoledne, abych ještě stihla nakoupit a mohla si to hned uvařit (upéct) :-D

      Vymazat
  3. Etikety se ti moc povedly, vyloženě profesionální. Pohodový podzim tobě a očekávanému pidilidi :-), Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kájo, moc děkuju i za malýho :-) Má se čile k světu a mele se v bříšku až mi drká do notebooku :-D
      A co se etiket týká, mám ráda zadání při kterém mám volné ruce a mohu popustit uzdu fantazii :-) A všem se líbilo, což je pro mě ta největší odměna!

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu, moc mě těší jestli se vám tu líbilo. Vážím si každého vašeho komentáře :-)