sobota 5. září 2015

Stoleček ke gauči

Ze stejného domu co jsem si přivezla tuhle sesličku jsem přivezla i tento stoleček se šuplíčkem.

Sloužil v dílně jako stolek se svěrákem :-(
Jeho stav nebyl moc dobrý, ale to že byl se šuplíčkem mě nenechalo klidnou a kvůli němu jsem ho chtěla zachránit :-)


Vrchní deska byla z větší poloviny promaštěná úkapy, byly v ní čtyři velké díry po svěráku a hrana stolu na jedné straně byla poškozená.



Horní deska měla hezkou frézovanou hranu a tak jsem přemýšlela o její záchraně. Řešila jsem jak z dřeva dostat mastnotu čpavkem, ale nakonec jsem to ani nezkusila a vzdala to jako neefektivní čin, protože na jedné straně bych stejně o zdobnou hranu přišla :-/



Dvě nohy stolečku byly od spodu taky hodně poškozené.


Dvě bylo potřeba zkrátit cca o 14cm. Pokud bych nohy takto zkrátila, byla by výška stolečku jen 46cm, což je málo. Nějakou dobu jsem vymýšlela jak je nastavím aby nebyl stoleček příliš nízký, až mě osvítilo a ... :-)


Dvě zdravé nohy jsem uřízla o polovinu z potřebné výšky a to co jsem uřízla jsem nastavila k nohám které byly poškozené a bylo tedy nutné je zkrátit.


Na novou desku stolečku jsem se rozhodla použít odřezky co zbyly po pokládce podlahy v ložnici. Jsou to 3cm silné kartáčované fošny.


Délku prken na desku jsem ani nemusela upravovat. Byla ideální do prostoru sedačky tvaru U, před kterou přijde. Perfektní! :-)

Teď už jen stoleček obrousit. Rozhodla jsem se tentokrát nelouhovat. O povrchové úpravě se ještě rozhodnu. Možná až za čas co stoleček bude sloužit :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji všem za návštěvu, moc mě těší jestli se vám tu líbilo. Vážím si každého vašeho komentáře :-)