sobota 22. srpna 2015

Sušená rajčata

Každý kdo pěstuje rajčata dobře zná že v určitou dobu sklizně už nevíte co s rajčaty. Lečo už nechce nikdo jíst a moc možností jak rajčata uchovat na dobu pozdější není. Dají se s paprikami zavařit, dá se udělat domácí protlak či kečup nebo je lze usušit.

Já jsem letos poprvé zkusila rajčata s kořením Aglio peperoncini od Antonína.


Rajčata jsem nakrájela na max. půl centimetru silné plátky a položila je na pečící papír na plech. Lehce osolila (koření obsahuje sůl, takže není nutné solit) a posypala kořením.


Dala do vyhřáté trouby a sušila horkovzduchem cca na 80st. Jak dlouho? Záleží jak moc vodnatá jsou rajčata, ale trvá to víc než hodinu :-) Já mám zkušenost že je ideálně jeden den usuším, nechám do druhého dne a druhý den už jen na chvilku dosuším. Až pak je odlupuji z papíru.


Pak je třeba uschovat je do uzavíratelné nádoby aby nenasály vzdušnou vlhkost.


Mojí mamce rajčata ode mne moc chutnají, takže mohu doporučit i jako dárek :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji všem za návštěvu, moc mě těší jestli se vám tu líbilo. Vážím si každého vašeho komentáře :-)