sobota 22. dubna 2017

Šuplíková skříňka

Další z renovovaných kusů nábytku je tato šuplíková skříňka. Jedna z těch co jsem si přivezla od Korbelů :-)


Pro někoho nezajímavá skříňka nezajímavého vzhledu, ale někdo jako já v tom vidí krásnou truhlářskou práci, která stojí za to zachránit.

Hned jak jsem ji viděla, měla jsem jasnou představu kam přijde a jak by měla vypadat!

Bude natřená barvou, laděná do francouzského stylu a bude u čela postele v hostinském pokoji a na ní bude postavená lampička :-)


Začala jsem sundáním úchytek. Tyhle úchytky jsou vždy pro zlost. Z venku je hlava šroubu bez drážky, kolem šroubu je bakelitová úchytka a vevnitř je na zarezlém závitu místo klasické matky čtvercové tenké matky. Takže je to práce pro obě ruce a chce to hodně trpělivosti :-)


Hned jak byly úchytky sundané dala jsem se do opalování barvy ze šuplíků.


Tady jsou vidět postupné fáze :-) Dole původní nátěr (na bílém základu je použita lazura), uprostřed stav po opálení nátěru a nahoře je to již po obroušení.

Původní vrchní deska byla jak to bývá ukryta pod umakartovou vrstvou.


Nyní je skříňka obroušená a připravená k té proměně v krásnou skříňku, tak snad se mi to podaří.
Kdo je zvědav na dokončení? :-)

19 komentářů:

  1. Ach Andrejko, krása. Jak já ti závidím. Ani ne tak tu skříňku, ale to,jak jsi si s ní mohla pohrát. Já mám ve sklepě u rodičů odloženo několik kousků, ale kvůli mým 2 malým dětem a momentální příležitostné práci se k restaurování nemohu dostat.
    Bude z toho krásný kousek nábytku, moc se těším na finální výsledek :-) Měj se krásně, Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu tě :-) I já mám málo volného času a tak mám každý kousek na dlouho. Většinu věcí dělám více něž rok. Mám jich několik rozdělaných a střídavě se vracím k tomu a zase k jinému. Momentální stav je tak 1/4 dokončených, 2/4 rozpracovaných a 1/4 stále ještě čeká až se na to dostanu :-)

      Vymazat
  2. To bude nádhera!! Jsem zvědavá na finále!!! Já mám doma skříňku z lamina, které bych potřebovala upravit fasádu,ale zatím se do ničeho nepouštím, protože nemám ještě jasnou představu jak by měla ve výsledku vypadat?!
    Přeji Ti hezký den. Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já většinou mám jasnou představu, ale ta se mi v průběhu upravuje :-D Tahle skříňka by měla mít francouzský nádech a bude na ní kombinace dvou typů nátěru. Asi :-D

      Vymazat
  3. Koukala jsem, Andrejko, i na starší články a musím říct, že jsi žena činu s mnoha talenty. Jsem moc zvědavá, jak bude skřínka ve finale vypadat, je krásně našlápnuto :-) přeji báječné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc mě těší tvá pochvala či lichotka, nebo jak tomu říct :-) Moc mě to hřeje u srdce to takhle číst :-) Je to pro mě povzbuzením k další práci a její prezentaci tady na blogu ;-) Měj se báječně a budu se těšit na další komentáře článků ;-)

      Vymazat
  4. Já určitě :-). Tobě by se určitě líbila polička, co máme na chalupě v dílně. Kdyby se opálila, obrousila a upravil se jí povrch, určitě by šla použít jinde. Jen já na to nemám dost trpělivosti (a asi ani zručnosti ;-)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) V dílnách je spousta pokladů, co se před časem odložili že doslouží na uskladnění nářadí a pod. Já o sobě taky tvrdím, že nemám trpělivost :-D Třeba učení se hry na hudební nástroj není pro mě :-)

      Vymazat
  5. SKRINKA je nádherná, dobre si začala, som zvedavá veľmi na výsledok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se těš! Budeš koukat a nebudeš věřit ;-) Tedy jestli to dopadne dle mých představ :-D

      Vymazat
  6. Já se také těším na konečnou podobu skříňky. Držím palce, ať se povede dle vašich představ.
    Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  7. Obdivuji razantnost rozhodování a pilné ruce. V hostinském pokoji máme starou ložnici, která má na sobě lazuru (teda nejsem odborník, tak nevím zda se tomu tak říká). Velké skříně, postele se stolky, toaletní skříňka se oválným zrcadlem. Jak já bych si ji přála mít ve stylu Provence. Jenže nejsou lidi, kteří by to udělali :o)).
    Jsem na skříňku moc zvědavá.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pilné ruce a mysl to já mám :-) Jen bych potřebovala více volného času na mé koníčky :-) Tak až nebudu mít k zrenovování žádný svůj nábytek, pustím se do toho tvého, jo? :-D ;-)

      Vymazat
  8. Já, já, já .... už se moc těším na výsledek .... Marki

    OdpovědětVymazat
  9. Jsem zvědavá na výsledek. Když je to dřevo, dopadnout to může jenom dobře, Kája.

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu, moc mě těší jestli se vám tu líbilo. Vážím si každého vašeho komentáře :-)