neděle 8. června 2014

Prožraná a uhnilá sesle bude znovu sloužit

Tuto sesličku jsem si přivezla z jednoho statku z krásné části jižních Čech.
 

Byl to klasický statek s uzavřeným dvorem, bývalými chlívky, dílničkou, půdou plnou pokladů... Prostě pohádka! :-)
Tedy pro investora, který chtěl statek plánoval zrekonstruovat na ubytování a ustájení koňů to asi takové pocity jako u mě neevokovalo :-D

Spousta věcí které jsem si dovezla byla v tristním stavu, ale "čím horší stav, tím větší výzva" pro mě ;-)

Seslička byla nejen prožraná od červotoče, ale horní deska byla napadená i plísní. Tu opravdu zachránit nešlo!

Nožičky jsem také musela zkrátit, aby vůbec mohla rovně stát.


Pak následovalo klasické opálení barvy horkovzdušnou pistolí.
Konstrukce  byla hodně rozvrklaná a tak následovala rozborka a důkladné prolepení a sestavení zpět.



 Jsem ráda, když se mi podaří dát vše zase na původní místo. Leckdy to není úplně hračka! :-)


Paráda, seslička drží perfektně! Je bytelná, že se na ní nebojím stoupnout.
V tuto chvíli jsem mohla ručně dobrousit opálený povrch a natřít proti červotoči.

Na řadě je náhradní deska. Rozhodla jsem se pro staré prkno, které má pěkně profilovaný povrch.


Vytahat hřebíky, nařezat na délku a pak očistit od mechu, prachu a pod.

Takto vypadala deska po vydhrnutí a vyschnutí. 


Teď jen naolejovat a může do interiéru :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji všem za návštěvu, moc mě těší jestli se vám tu líbilo. Vážím si každého vašeho komentáře :-)