neděle 14. února 2016

Trdelník podle Ládi Hrušky

Mamka si nedávno přinesla od známé několik vyřazených knih. Mezi nimi i kuchařku receptů posbíraných od diváků televize Nova :-)
Pamatovala jsem si že když to byla novinka, tak ji kamarádka dostala k Vánocům a já si ji u ní prohlížela a něco mě tam zaujalo, takže jsem si ji od mamky půjčila. Měla jsem chuť na něco kynutého a tak jsem vzala kuchařku do ruky, jestli tam něco najdu. No a našla :-)


Trdelník! Dobrota, která nesmí chybět na žádné pouti, trhu či jiné podobné akci :-) Jen mě nebaví stát ty fronty a v poslední době mě odrazuje i cena. Někteří už nevědí co si za něj účtovat :-/

Recepty na trdelníky kolují internetem už dlouhou dobu, ale do teď nebyla příležitost je vyzkoušet. Až dnes na Valentýna :-D

Dala jsem dohromady suroviny. Jelikož jsem dělala poprvé, dělala jsem jen poloviční dávku.


Z jednoho hrnku mléka a kostky droždí jsem udělala kvásek. V misce smíchala dva a půl hrnku polohrubé mouky, tři lžíce moučkového cukru, dva žloutky a rozehřátou čtvrtku kostky másla. Vše smíchala s kváskem v těsto a nechala chvíli kynout.

Mezitím jsem si připravila flašky od piva. Na toto množství stačí asi 6 lahví. Ty jsem pro jistotu ještě vypláchla a tu spodní rovnou část jsem omotala alobalem.


Když těsto vykynulo, rozválela jsem ho na dlouhý obdélník. Pokud možno co nejdelší.


Těsto jsem rozřezala na cca 1,5cm široké proužky a začala je natáčet na připravenou lahev. Jak jsem okoukala u stánků, dala jsem si záležet na tom aby se mi proužky mírně překrývaly.


Těsto je dobré lehce utahovat, ale ne tak aby se zeslabilo těsto! Jeden jsem utáhla méně a pak jsem flašku nemohla postavit, protože mi sklouzával.

Ještě než jsem rozehřála troubu mě napadlo, zkusit jestli vůbec flašku postavím. V knížce je totiž pečou na zavařovací sklenici. Ale mám velkou troubu, takže se vešly :-)


Některé jsem obalila ve skořicovém cukru jeden jsem obalila i v nadrcených lískových oříšcích s cukrem. Před obalováním je dobré si flašku lehce poválet aby se v překrytí jednotlivé otáčky spojili. A potřít to bílkem.

V rozehřáté troubě na 180st. jsem pekla 8minut. Po té jsem vyndala flašky, nechala trochu zchladnout a ještě horké se je pokoušela sundat. Nešlo to tak snadno jak jsem si myslela. Možná že studené by šly sundat lépe, ale snědli jsme je než stačily vychladnout :-D ;-)


Dejte mi vědět, kdo je pečete a případně koho jsem nahlodala a zkusí poprvé ;-)

5 komentářů:

  1. Mám je moc ráda, ale doma jsem je ještě nezkusila. Třeba se vyburcuju. :-)
    Hezké pondělí, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se přimlouvám, aby jsi našla odvahu a zkusila je. Vem si že já je dělala poprvé a ještě to dokumentovala :-D ;-)

      Vymazat
  2. Vyzeraju uplne ako kupenske. Mnam.

    OdpovědětVymazat
  3. trdelníky jsem už dávno nepekla a přitom jsme je kdysi dávno měli téměř každou neděli. namotávám je na formičky na trubičky :-) .

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu, moc mě těší jestli se vám tu líbilo. Vážím si každého vašeho komentáře :-)